fredag 12 november 2010

I like.

Som sagt så ska jag äta upp mitt otroligt goda vitlöksbröd älskar smaken och allt där till!
Tänkte jag skulle göra egna vitlöksbröd här hemma någon gång när jag har tid och lust, alltid när jag bakar lagar mat så söker jag recept på recept.nu älskar sidan man kan hitta recept till nästan vad som helst :D
Till sidan klicka [ HÄR ]
hittade ett hyfsat recept som jag nog ska gå på.
Här gott folk har ni receptet så ni kan göra egna super goda vitlöksbröd!


Ingredienser:

1 baguette

50 gram smör

2 vitlöksklyftor

2 msk hackad persilja

1/2 tsk salt

1 krm vitpeppar

4 folieark

Gör så här:

1. Låt smöret stå framme så att det blir mjukt. Klipp persiljan fint och rör ner i smöret .
Pressa ner vitlöksklyftorna och krydda med salt och peppar och rör om noga!
Sätt på ugnen på 275 c.

2. Dela baguetten först längst med och sedan i fyra bitar. Bre varje del med lite av vitlökssmöret (lägg ihop under och överdel)
Bred ut folien och lägg en fylld baguette bit på varje ark och slå in!

3. Lägg in paketet i ugnen i 5-8 min och serveras direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar