torsdag 11 november 2010

Godis suget!

Tänkte tipsa er lite hur jag blir av med mitt godis sug nu när jag ska sluta äta godis!
Varning långt inlägg...

Och då börjar vi, jag bestämde mej för ett litet tag sen att jag skulle sluta äta godis och försöka hålla mej i bra form dels för att jag vill ha en bra hälsa och för att jag vill hålla mej på den vikt jag har nu. Har kanske sagt 100 eller kanske till och med 200 gånger att jag ska sluta med godis ja det funkar ett tag tills godis suget börjar ta tag i mej, jag menar chocklad, läsk, lösgodis, glass vem älskar inte det?
I alla fall så kom jag på detta tips av en slump jag skulle äta ett äpple och samtidigt dricka en kopp te när jag sen skulle ta i honung i tet så missade jag koppen och allt hamnade på fatet där jag hade mina äppel skivor, asså honungen den hamnade precis på ett äpple först tänkte jag usch måste slänga men men jag stoppade det i munnen ändå xD
Smakade underbart gott tyckte jag och efter det så började jag äta honung och äpplen i stället för godis, godis suget försvann och jag kan nu börja med mitt icke äta godis liv ;)
Kanske inte funkar för alla menmen ett tips som är värt att pröva! Såklart kommer jag ju alltid sno en liten bit chocklad när familjen köper och läsk kommer jag nog dricka ibland ändå :}

Det ända ni behöver är Honung och ett äpple!

Hur gör man det:

Jo jag skivar upp äpplet i skivor och smälter honungen sedan doppar jag bara skivorna i honungen, såklart finns det flytande honung men jag gillar den fasta mer, tycker att den är godare på något sätt.
Hoppas jag kunde hjälpa någon stackare där ute som lider av detta godis suget som tar kol på en ibland!
Många pussar.

1 kommentar:

  1. Gillar du väggtexter?
    Gå in på min blogg och se ifall min tävling är något för dig!

    Bra tips förresten :)
    Ska nog pröva det då jag har börjat mitt godisförbud ^^

    SvaraRadera